Rhode Island – Newport

Rhode Island er en lille stat med 1 mio. indbyggere
Staten kaldes The Ocean State
Kom her til med bil, det er den eneste måde at komme rundt
Den størte by i RI hedder Providence
Newport huser mange sportsbegivenheder og konferencer

 

I forbindelse med en kærestes konference, var jeg med i byen Newport i staten Rhode Island i sommeren 2009. Jeg var der ca. 5 dage. Min tur var ret præget af, at jeg ikke havde en bil og desuden boede på et hotel ca. 5 km fra centrum af byen. Der kører busser – men kun en gang i timen, så jeg gik rigtig meget på den tur. Det er rigtig varmt i Rhode Island i juli, så jeg priste hotellets air con meget velkommen. Jeg løb hver dag – men da varmen var så drøj, var jeg nød til at trække ind i hotellet fitnesscenter med air con for at kunne træne to af dagene. Det fungerede fint, men det er ikke det samme som at løbe udenfor.

Jeg brugte en del tid i de relativt mange vintagebutikker og ved havnen, som er super smuk og hyggelig. Derudover kiggede jeg rigtig meget på huse – for hold nu op, hvor er der nogle store store kasser  – nærmest slotte. De må koste formuer!

 

New Port huser både en stor tennistunering og masser af kapsejlads. Her er smukt og dyrt. Helt bestemt et spændende sted at være.

 

Havnen i New Port

 

Et af husene i New Port

,

  1. Cape Cod, Massachusetts « til verdens ende

Skriv et svar

