Palm Springs

USA flagPalm Spring ligger ca. 200 km fra Los Angeles
Udover store resorter er PS kendt for fremragende golfbaner
Palm Springs ligger midt i ørkenen i Californien
Der bor ca. 45,000 i PS

Husk en bil – det er umuligt at gå rundt her

 

I april 2008 gik road trip´et i USA også forbi Palm Springs. Formålet var vi rejseboddy´s store passion for golf, og da Palm Springs har nogle yderst lækre golfbaner, skulle de naturligvis afprøves. Vi havde en enkelt overnatning, og nåede en enkelt løbetur – virkelig kedelig. Palm Spring har meget smukke huse, lækre resorter, udsøgt golf og tennis – men natur findes ikke. Palm Springs ligger midt i ørkenen. Desuden er byen ret stor, men ret spredt. Alting ligger ret forskudt fra hinanden. Der er naturligvis malls, supermarkeder, skønhedssaloner og alt det der, så der er meget rig mulighed for at få brugt nogle penge.

Vi havde desværre ikke gjort vores forarbejde så grundigt, så jeg blev sat af ved et mall. Desværre et helt forkert mall med nogle virkelig kiksede butikker. Meningen var at jeg skulle ose lidt rundt og så mødes på golfbanen om eftermiddagen. Jeg havde bare ikke fanget hvor skarp solen var og hvor stor byen var, så da klokken langt om længe blev nok, til jeg skulle til golfbanen var jeg meget forbrændt og meget træt i mine fødder. Jeg så ikke en eneste bus eller taxa og pludselig kom jeg til at gå virkelig langt.

 

Min oplevelse af byen er bestemt ikke noget værd, men jeg er sikker på man kan få en fed oplevelse, hvis man spiller golf eller tennis – og har en bil!

 

Palm Springs

,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

